Loading...

İletişim Formu
Bizimle iletişime geçin, değerlendirelim Bize Ulaşın

Ayıplı Mal Nedir?

Ayıplı malın iadesi, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

Satıcı, Ayıplı Maldan Sorumlu Mudur?

Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.

Satıcı Sorumluluktan Nasıl Kurtulabilir?

Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.

Ayıplı Malın İadesi İçin Süre Var Mıdır?

Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.

Malın Ayıplı Olması Halinde Tüketicinin Hakları Nelerdir?

Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

  • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
  • Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
  • Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
  • İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir.

Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketicilerin Tüketici Hakem Heyeti’ne ya da parasal sınırı aşması halinde Tüketici Mahkemesi’ne başvurma hakları bulunmaktadır.

Zaman aşımı Süresi Ne Kadardır?

Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.

Satın almış olduğunuz malın, ayıp daha sonradan ortaya çıkmış olsa dahi kusurlu olması halinde satıcının sorumluluğuna gidilerek malın bedel iadesini, malın aynı ile değiştirilmesini ya da onarılmasını isteme hakkınız vardır.

Tüketici olarak haklarınızı öğrenmek ve sürecin takibinin yapılması için avukatlık ofisimizle iletişime geçebilirsiniz.

Scroll